اختصاصیزندگیموفقیت

چگونه صمیمانه عذرخواهی کنیم + روش های جادویی برای قبول کردن اشتباه

حالت شب

روابط می توانند از عوامل عالی در برابر استرس باشند ، اما درگیری در روابط می تواند باعث درد و فشار روانی قابل توجهی شود . دانستن چگونگی عذر خواهی – و چه موقع – می تواند صدمات را در یک رابطه ترمیم کند ، اما اگر نمی دانید چگونه صمیمانه عذرخواهی کنید ، می توانید اوضاع را بدتر کنید. اگر می دانید چه چیزی را بگویید عذرخواهی مؤثر است.

در اینجا چند گام آسان برای کمک به شما در یادگیری چگونگی عذر خواهی صمیمانه و مؤثر ارائه شده است.

دلایل عذر خواهی را درک کنید

وقتی اشتباه کردید یا به شخص دیگری صدمه وارد کرده اید ، دلایل خوب بسیاری وجود دارد که باید عذرخواهی کنید. با عذر خواهی ، شما می توانید:

  • خط ارتباطی را با شخص دیگر باز کنید
  • ابراز پشیمانی و پشیمانی
  • تصدیق کنید که اشتباه کرده اید
  • درمورد آنچه در رابطه شما مجاز و مجاز نیست بحث کنید
  • از اشتباهات خود بیاموزید و روشهای جدیدی برای مقابله با شرایط دشوار را پیدا کنید

عذرخواهی صمیمانه همچنین به ویژه اگر نسبت به اقدامات خود گناه داشته باشید می تواند تسکین یابد. 

عذرخواهی به تنهایی صدمه را پاک نمی کند و آن را درست نمی کند. این بدان معناست که می دانید اعمال یا حرف های شما اشتباه بوده است و در آینده بیشتر تلاش خواهید کرد تا از وقوع مجدد آن جلوگیری کنید.

عذرخواهی نکردن هنگام اشتباه می تواند به روابط شخصی و حرفه ای شما آسیب برساند. 

همچنین می تواند منجر به شایعه ، عصبانیت ، نارضایتی و خصومت شود که فقط با گذشت زمان ممکن است رشد کند.

تحقیقات نشان می دهد که برخی از مهمترین دلایلی که مردم عذرخواهی نمی کنند این است که آنها واقعاً نگران شخص دیگری نیستند ، عذرخواهی خود تصویر خود را تهدید می کند ، یا معتقدند که عذرخواهی به هیچ وجه خوب نخواهد بود. چرا عذرخواهی مهم هستند

بدانید که کی عذرخواهی کنید

دانستن زمان عذرخواهی به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه عذرخواهی کنید. 

به طور کلی ، اگر گمان می کنید کاری که شما انجام داده اید – به طور تصادفی یا به طور تصادفی – باعث احساسات سخت شخص دیگری شده است ، بهتر است عذرخواهی کنید و هوا را عذرخواهی کنید.

اگر کاری که انجام دادید اگر برای شما انجام شود باعث ناراحتی شما می شد ، عذرخواهی کاملاً نظم دارد. 

اگر مطمئن نیستید ، عذر خواهی به شما این امکان را می دهد که اشتباهاتی را که مرتکب شده اید “خود” باشید ، اما آنچه را که فکر می کنید خوب نبود ، دوباره برقرار کنید. 

اگر احساس می کنید شخص دیگر غیر منطقی است ، ممکن است بحثی صورت بگیرد. شما می توانید تصمیم بگیرید که پس از آن عذرخواهی می کنید.

در حالی که یک عذر خواهی صمیمانه می تواند راه زیادی را برای بهبود یک رابطه طی کند ، مردم اغلب تمایلی ندارند و یا قادر به انجام این مرحله نیستند. اعتراف اینکه اشتباه کردید می تواند دشوار و فروتن باشد.

محققان دریافته اند افرادی که معتقدند شخصیت قابل تغییر است ، بیشتر از اقدامات مضر عذرخواهی می کنند.

از آنجا که احساس می کنند تغییر ممکن است آنها احساس می کنند که مقصر اشتباهات خود را می پذیرند ، فرصتی برای یادگیری و رشد است.

چگونه از طرف مقابل عذر خواهی کنیم
چگونه از طرف مقابل عذر خواهی کنیم

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری به معنای تصدیق اشتباهاتی است که شما به شخص دیگری آسیب رساندید ، و این یکی از مهمترین و غفلت ترین عناصر اکثر معذرت خواهی ، به ویژه در رسانه ها است.

گفتن چیزی مبهم مانند ، “من متاسفم اگر از چیزی که گفتم توهین کردید” دلالت می کند که احساسات صدمه دیده یک واکنش تصادفی از طرف شخص دیگر بود. با گفتن ، “وقتی گفتم [چیز مضر است] ، فکر نمی کردم. 

من می دانم که احساسات شما را آزار داده ام و متاسفم. “اذعان می کند که شما می دانید این گفته شما چه چیزی به شخص دیگری آسیب رساند ، و مسئولیت آن را به عهده می گیرید.

فرضیات نکنید و سعی نکنید سرزنش را تغییر دهید. این را روشن کنید که از اقدامات خود پشیمان هستید و صمیمانه متأسف هستید.

اظهار پشیمانی

هنگام جستجوی درک چگونگی عذر خواهی مؤثر ، درک ارزش ابراز پشیمانی نیز حائز اهمیت است. 

مسئولیت پذیری مهم است ، اما برای شخص دیگری نیز مفید است که بدانند شما از صدمه دیدن به آنها احساس بدی می کنید و آرزو می کنید که چنین نکرده اید. 

خودشه. آنها قبلاً احساس بدی می کنند و دوست دارند بدانند که شما نسبت به آنها احساس بدی می کنید.

چه بگویم

  • “کاش فکر می کردم بیشتر فکر کرده ام.”
  • “کاش به احساسات شما هم فکر می کردم.”
  • “ای کاش می توانم آن را پس بگیرم.”

اینها همه ابراز پشیمانی است که به اخلاص عذر خواهی شما می افزاید و به شخص دیگری می دهد که از شما مراقبت می کند.

جبران

اگر کاری برای اصلاح اوضاع وجود دارد ، آن را انجام دهید. 

این مهم است که بدانید که چگونه با اخلاص عذرخواهی کنید ، و بخشی از اخلاص یک عذرخواهی ، تمایل به اعمال برخی اقدامات است. 

اگر چیزی از کسی را شکستید ، ببینید که آیا می توانید آن را جایگزین کنید. اگر چیزی مضر گفته اید ، چیزهای خوبی را بگویید که می تواند به ایجاد احساسات مثبت تر کمک کند. 

اگر اعتماد را شکستید ، ببینید چه کاری می توانید برای بازسازی آن انجام دهید. هر کاری که می توانید انجام دهید تا امور بهتر شود ، این کار را انجام دهید.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی به شما کمک می کند ، از شخص دیگری بخواهید که چه کاری می توانید انجام دهید تا به آنها کمک کند احساس بهتری داشته باشند.

مرزها را دوباره تأیید کنید

یکی از مهمترین بخش های عذرخواهی – یکی از بهترین دلایل عذرخواهی – تأیید مجدد مرزها است. مرزهای سالم در هر رابطه مهم هستند . 

وقتی با کسی درگیری می کنید ، معمولاً مرزی وجود دارد که از آن عبور می کند. اگر یک قانون اجتماعی نقض شود یا اعتماد به نفس شکسته شود ، عذرخواهی کمک می کند تا تصدیق کنید که کدام نوع رفتار آینده ترجیح داده می شود.

بحث در مورد اینکه چه نوع قوانینی را در آینده به آنها رعایت خواهید کرد ، اعتماد ، مرزها و احساسات مثبت را احیا می کند و یک بخش طبیعی را از درگیری فراهم می کند و به آینده ای شادتر در روابط می انجامد.

متعلق به قسمت شما – نه مال آنها

به یاد داشته باشید وقتی عذرخواهی می کنید ، مسئولیت بخشی از درگیری را بر عهده می گیرید . 

این بدان معنا نیست که شما می پذیرید که تمام درگیری تقصیر شما بوده است. مردم اغلب از ترس عذرخواهی اول می ترسند زیرا فکر می کنند کسی که ابتدا عذرخواهی کند “اشتباه تر” یا “بازنده” درگیری است.

عذرخواهی حتی زمانی که تنها بخش کوچکی از درگیری مسئولیت شما بوده است خوب و اغلب سالم است. 

این امکان را به شما می دهد تا آنچه را که از اعمال خود پشیمان هستید ، تعیین کنید اما مرزهای خود را نیز تأیید می کنید.

مهم است که در عذرخواهی خود ، هم از طرف مقابل و هم برای خودتان منصف باشید. اگر همه تقصیر شما نیست همه مقصر بودن را قبول نکنید.

عذر بخاطر دلایل درست 

وقتی عذرخواهی می کنید فقط از آنچه انجام داده اید ، می توانید بدون در نظر گرفتن اقدامات شخص دیگر راحت تر به پیش بروید و درگیری را پشت سر خود بگذارید. 

وقتی عذرخواهی می کنیم ، می توانیم راحت تر صداقت را حفظ کنیم و خود را ببخشیم. 

ممکن است شخص دیگری نیز به خاطر اقدامات خود عذرخواهی شود. اگرچه عذرخواهی اغلب خوب است ، یادآوری این است که همیشه این اتفاق نمی افتد. 

تلاش برای برانگیختن عذرخواهی از شخص دیگر ، یک تاکتیک دستکاری کننده است که گاهی اوقات به آتش می رود.

از آرامش خاطر خود عذرخواهی کنید و شخص دیگری ممکن است از همین کار الهام گرفته شود. فقط عذرخواهی نکنید زیرا در عوض انتظار عذرخواهی دارید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن