تناسب اندامزن روز

نحوه صاف کردن ناحیه شکم تحتانی در زنان

متأسفانه ، زنان نسبت به مردان در سن بالاتری از چربی بدن نسبت به وزن بدن دارند و این پوندهای اضافی تمایل به تسویه در ناحیه شکم دارند. چربی شکمی مورد توجه ویژه ای است زیرا از نوعی چربی به نام چربی احشایی تشکیل شده است. در مقایسه با چربی زیر جلدی ، که بین پوست و ماهیچه قرار دارد ، چربی احشایی در اعماق شکم بین اندامها قرار دارد. ما در این بخش با چگونگی صاف کردن ناحیه شکم تحتانی در زنان میپردازیم که امیدواریم از این دستور عمل ها استفاده کافی برده باشید.

به گفته کلینیک مایو ، چربی احشایی به تعدادی از بیماری ها از جمله سرطان پستان ، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط شده است که دلیل اصلی مرگ برای زنان و آقایان در ایالات متحده است . فقط انجام تمرینات کم وزن به تنهایی باعث چربی شکم شما نمی شود. رژیم غذایی شما در کاهش چربی شکم بیشترین نقش را دارد ، اما ورزش نیز مهم برای از بین بردن برآمدگی است.
چگونه سریع شکم را صاف کنیم ، آب کردن شکم در خانه
قبل از شردع تمرینات و رژیم غذایی حتما علت اصلی افزایش وزن و چاقی را بخوانید.

کوچک کردن و رفع افتادگی شکم، پهلو و سینه

از شکر و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید

آنچه شما می خورید و می نوشیدید بزرگترین کمک کننده به چربی پایین شکم شماست. به طور خاص ، شکر یکی از بزرگترین مقصرات است. براساس بررسی های انجام شده در سال ۲۰۱۷ در ژورنال ، مصرف قند اضافی ، به ویژه فروکتوز – یکی از دو مؤلفه اصلی قند اضافه شده در مواد غذایی و نوشیدنی ها – باعث التهاب مزمن در بدن می شود که منجر به بروز مشکلات زیادی از جمله افزایش چربی احشایی می شود.

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، چای شیرین ، آب میوه ، نوشیدنی های قهوه و حتی به اصطلاح نوشیدنی های ویتامین سالم حتی از غذاهای شیرین نیز بدتر هستند زیرا هیچ سیری ندارند – حس پر بودن که برای کنترل کالری و از دست دادن چربی مهم است.

برای از دست دادن چربی شکم پایین ، ابتدا باید در رژیم غذایی خود قند مصرف کنید. به جای نوشیدنی های شیرین ، آب یا چای شیرین بنوشید. اگر در هنگام ناهار آن را قطع کردید ، می توانید میزان کالری روزانه خود را تا ۲۰۰ کالری کاهش دهید . همچنین باید از کوکی ها ، کیک ها ، آب نبات ها ، بستنی ها و سایر غذاهای شیرین به جز افراط و تفریحی گاه به گاه خودداری کنید.

در بعضی از مناطق غیرمترقبه نیز شکر قندها کم است. ماست های طعم دار ، غلات ، میوه های خشک ، جو دوسر فوری و سس ها و سس ها می توانند از نظر قند زیاد باشند ، بنابراین حتما برچسب های مواد غذایی و لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

نحوه صاف کردن ناحیه شکم تحتانی در زنان

فیبر بیشتری بخورید

بر خلاف نوشیدنی های قند ، غذاهای سرشار از فیبر بسیار مطبوع هستند ، همانطور که در یک بررسی پژوهشی در ۲۰۱۵ مواد غذایی ذکر شد . فیبر به غذاهای شما فله ای اضافه می کند و بدن شما فقط می تواند آن را به حداقل برساند. 

این فله برای مدتی در معده شما می ماند و هضم غذاهای دیگر را در وعده غذایی شما کند می کند ، بنابراین شما بعد از خوردن غذا این احساس پر بودن را طولانی تر می کنید. این می تواند شما را از رسیدن میان وعده های میان وعده های غذایی باز دارد.

همچنین ، غذاهای پر فیبر غالباً کالری کم دارند. به کلم ، هویج ، انواع توت ها و چغندر فکر کنید . غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای ، ارزن و جو دوسر و همچنین لوبیا ، آجیل و دانه نیز منبع خوبی از فیبر و سایر مواد مغذی هستند.

علاوه بر این ، غذاهای سرشار از فیبر باعث هضم سالم شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

آب کردن شکم پس از عمل

دل کندن غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده

دستورالعمل های رژیمی برای صاف کردن ناحیه شکم تحتانی توصیه می کند که حداقل نیمی از غلات شما هر روز غلات سبوس دار خوردن را. با این وجود ، فراتر رفتن از این هدف برای ضرب و شتم چربی های شکمی پایین مزایای بیشتری به شما می دهد.

دانه های تصفیه شده مانند برنج سفید ، ماکارونی سفید و نان سفید کربوهیدرات های ساده ای هستند که به سرعت در قندها هضم می شوند. این قندها به گردش خون شما می ریزند و باعث نوسانات شدید قند خون ، فراز و نشیب می شوند که می تواند منجر به خستگی ، خلقی و هوس غذایی شود. قندهای ساده این غذاها از نظر تأثیر آنها بر کبد و نحوه ذخیره چربی بدن ، تفاوت چندانی با قند جدول ندارند.

غذاهای فرآوری شده شامل هر چیزی است که در یک فروشگاه فروشی ، یک کیسه ، جعبه یا قوطی در می آید. همه غذاهای فرآوری شده برای شما بد نیستند. مانند سبزیجات منجمد. با این حال ، غذاهایی مانند غلات دانه تصفیه شده ، چیپس ، شام منجمد ، گوشت نهارهای فرآوری شده ، میله گرانولو و پاپ کورن مایکروویو اغلب از نظر مواد مغذی از غذاهای تازه کم و در چربی ، قند و سدیم بیشتر هستند.

تا حد امکان غذاهای کامل بخورید. غذاهای سریع و شامهای یخ زده را کنار بگذارید و یک وعده پروتئین بدون چربی و برخی از سبزیجات را انتخاب کنید. وقتی خرید خود را انجام می دهید ، بیشتر به دور فروشگاه مواد غذایی ، جایی که غذاهای تازه یافت می شود ، بچسبید.

از بین بردن چربی ناحیه شکم با ورزش

ورزش قلب و عروق انجام دهید

سوزاندن کالری از طریق ورزش کمک می کند تا کمبود کالری که از رژیم غذایی کنترل شده با کالری ایجاد می کنید ، افزایش یابد. هنگامی که دچار کمبود کالری هستید ، بدن باید برای ذخیره انرژی در فروشگاه های چربی شما حفر کند. انجام ورزش منظم کاردیو – حداقل ۳۰ دقیقه در روز – برای حفظ این کسری و صاف کردن شکم پایین لازم است.

هر نوع ورزش قلبی به شما در سوزاندن کالری کمک می کند. نکته اصلی پیدا کردن کاری است که دوست دارید انجام دهید که مرتباً انجام دهید. پیاده روی ، دوچرخه سواری ، قایقرانی ، کلاس های ایروبیک ، پیاده روی ، دویدن ، بوکس و انواع شدید یوگا همه می توانند به شما در سوزاندن کالری کمک کنند.

در حالی که قلبی در حالت پایدار مانند دویدن با سرعت مداوم به مدت ۳۰ دقیقه برای سوزاندن کالری و چربی شکم فوق العاده است ، افزودن در دوره هایی با تلاش بیشتر می تواند باعث افزایش سوختگی شود. 

علاوه بر دو روز تمرینات ورزشی معمولی ، چربی احشایی بیشتری نسبت به شرکت کنندگانی که فقط تمرینات ورزشی معمولی انجام می دادند ، از دست دادند. چهار روز در هفته برای صاف کردن ناحیه شکم تحتانی خانوم ها

شما می توانید یک کلاس آموزش فاصله ای را انجام دهید یا به تنهایی آموزش فاصله ای را انجام دهید. روی یک تردمیل پرش کنید ، چند دقیقه گرم کنید. سپس سرعت دویدن یا راه رفتن را با سرعتی که بسیار برای شما چالش برانگیز است افزایش دهید و فقط ۳۰ ثانیه به ۲ دقیقه می توانید پایدار کنید. بعد از ۳۰ ثانیه به ۲ دقیقه ، سرعت خود را به یک پیاده روی یا آهسته دویدن کاهش دهید تا ۱۵ ثانیه به یک دقیقه بهبود یابد.

از بین بردن چربی زیر ناف

توده عضلانی ناب را بسازید

کاردیو برای سوزاندن چربی شکم بسیار عالی است ، اما می توانید با اضافه کردن تمرینات مقاومت ، بدن خود را تقویت کنید. هنگام ساختن عضله ، بدن شما انرژی زیادی را صرف می کند. همچنین کالری را که باعث حفظ عضله می شود می سوزاند. چربی به چنین هزینه انرژی نیاز ندارد.

داشتن توده عضلانی کم چربی باعث افزایش سوخت و ساز در حالت استراحت می شود ، یعنی کالری که بدن شما فقط برای انجام فرایندهای فیزیولوژیکی می سوزاند. طبق گفته های پیج کینوکان و لن کراویتز ، دکتری از دانشگاه نیومکزیکو ، توده عضلانی بدون چربی کل انرژی روزانه انرژی را ۲۰ درصد افزایش می دهد ، در حالی که چربی فقط در حدود ۵ درصد کمک می کند.

تمرینات پایین آب اضافی خوبی برای صاف کردن ناحیه شکم تحتانی رژیم شما است ، اما آنها برای صاف کردن شکم تحتانی کار زیادی نخواهند کرد. شما باید به نوعی تمرین مقاومت در برابر بدن انجام دهید. این می تواند وزنه برداری در ورزشگاه ، گرفتن کلاس یوگا قدرت ، یا انجام کالریستیک یا هر نوع تمرین دیگری باشد که عضلات شما را مالیات می دهد. 

هر فعالیتی که انجام می دهید ، در صورت امکان حداقل دو بار در هفته ، در صورت امکان ، در آن مشغول شوید.

زهرا پورنظم

پور‌ نظم هستم تحلیلگر و نویسنده. بیشتر اوقات‌ مشغول مطالعه هستم. عاشق عکاسی ، آشپزی و هنر های بانوان خوشحالم که در جمع بیتاپی ها هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *