سرگرمیمطالب جالب

خواص خوردن کیوی برای سلامتی بدن

حالت شب

آیا از‌ خواص کیوی باخبرید؟ میوه کیوی جز آن دسته از میوه های کوچک ، گرد و بیضی شکل هستند که در کل نیوزلند محبوب هستند اما امروزه در سراسر جهان از خوردن آن لذت می برند.

درون پوست گوشت سبز شیرین و تیره است. اما در پشت آن طعم خوشمزه ای وجود دارد ، کیوی مواد غذایی زیادی از جمله ویتامین های C ، K و E ، فولات و پتاسیم را در خود جای می دهد.

همچنین دارای فیبر و آنتی اکسیدان خوبی است که هر دو می توانند زندگی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. در این بخش خواص کیوی را برای شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت.

حتی اگر قبلاً یک میوه کیوی کامل نخورده بودید ، احتمالاً شما با طعم آن آشنا نبودید زیرا معمولاً در ترکیب با توت فرنگی برای آب میوه ها و تاپینگهای میوه استفاده می شود. کیوی همچنین یک ستاره مکرر در اسموتی های فروشگاهی است.

از آنجا که آنها در حال حاضر در مکانهای مختلف جهان پرورش داده می شوند ، کیوی ها را می توان در تمام طول سال خریداری کرد.

اما از هر کجا که باشد ، مطالعات نشان می دهد که خوردن معادل سه میوه کیوی در روز می تواند خواص عمده ای برای سلامتی داشته باشد.

ما به خصوص از شماره ۴ غافلگیر شدیم. بنابراین دریغ نکنید – تمام موارد عالی کیوی را می توانید برای بدن خود انجام دهید ، سپس بیرون بروید و برخی از آنها را دریافت کنید!

خواص خوردن ۳ عدد کیوی در روز

فراتر از مشخصات تغذیه ای متنوع ، کیوی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، به خصوص ویتامین C است. خوردن فقط یک فنجان کیوی از میزان مصرف روزانه C (بیش از حد توصیه شده روزانه) فراتر می رود (اما نگران نباشید ؛ نمی توانید بیش از حد مصرف کنید).

مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی سرشار از ویتامین C می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند و حتی ممکن است به رفع اشکالات مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند.

به نظر می رسد کودکان خردسال و افراد بالای ۶۵ سال از ظرفیت محافظ کیوی بهره مند می شوند.

برای هضم بهتر است

برای شروع ، کیوی (مانند بیشتر میوه ها) حاوی فیبر زیادی است. فیبر برای اضافه کردن مقدار کافی به مدفوع بسیار مهم است تا بتواند به راحتی عبور کند. 

رژیم های غذایی پر فیبر میزان بروز یبوست را کاهش داده و شما را منظم نگه می دارند. اما این تنها راهی نیست که کیوی از هضم غذا پشتیبانی می کند. همچنین حاوی آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است . کیوی برای درمان یبوست جادو میکند.

این آنزیم به تجزیه پروتئین در وعده های غذایی شما کمک می کند و باعث هضم کامل و موثرتر می شود.

فشار خون سالم تر

کیوی ها حاوی برخی مواد فعال زیستی هستند که به نظر می رسد فشار خون را کاهش می دهند . مطالعات نشان داده است که خوردن سه کیوی در روز می تواند فشار خون را بیشتر از “سیب مخلوط در روز” کاهش دهد.

به احتمال زیاد دلیل غنی بودن مقدار لوتئین است. لوتئین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. این خبر بسیار خوبی است زیرا فشار خون بالا تا زمان ایجاد بحران سلامتی دیگر مانند حمله قلبی یا سکته مغزی بدون علامت است.

خواص کیوی برای کاهش از دست دادن دید

یکی از دلایل اصلی کاهش بینایی ، بیماری به نام دژنراسیون ماکولا است. مطالعات نشان داده است که خوردن سه کیوی در روز می تواند شما را از این امر محافظت کند.

در این حالت ، لوتئین موجود در کیویها از یک ترکیب به نام زاکسانتین کمک می کند تا خطر تخریب ماکولا را ۳۶ درصد کاهش دهد. تصور می شود که کیوی ها نیز از ایجاد آب مروارید محافظت می کنند

محافظت از حمله قلبی

معمول است که پزشکان به بیماران خود توصیه کنند هر روز یک آسپرین بچه مصرف کنند تا خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد.

ایده این است که آسپرین خون را رقیق می کند و لخته شدن را کاهش می دهد که می تواند شریان ها و رگ ها را مسدود کند. اما آسپرین همچنین خطر ابتلا به اختلالات خونریزی را به همراه دارد.

اگر رژیم روزانه آسپیرین دارید ، در مورد احتمال استفاده از کیوی به جای آن با پزشک خود صحبت کنید . یک مطالعه خارج از دانشگاه اسلو نشان داد که خوردن ۲-۳ کیوی در روز تأثیر مشابهی بر بدن مانند آسپرین دارد ، باعث کاهش لخته شدن و کاهش مقدار چربی خارج شده در جریان خون می شود.

سلامت عمومی بهتر

استرس اکسیداتیو به دلیل ضرب و شتم سلولی ناشی از رادیکال های آزاد رخ می دهد و می تواند به DNA ما آسیب برساند. این منجر به پیری زودرس و همچنین بسیاری از مشکلات بهداشتی می شود.

 تا حدودی به لطف آنتی اکسیدان های آن ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف منظم کیوی یا عصاره کیوی می تواند به دلیل رادیکالهای آزاد و بدون بررسی از آسیب به DNA شما جلوگیری کند.

کارشناسان می دانند که آسیب اکسیداتیو DNA به شدت با سرطان روده بزرگ مرتبط است ، بنابراین مصرف منظم کیوی همچنین می تواند خطر ابتلا به آن بیماری کشنده را کاهش دهد و همچنین باعث جوانی و جوانی شما شود.

هشدارهای ایمنی

کیوی برای مصرف اکثر افراد بی خطر است به طور روزانه ، مگر اینکه اتفاقاً به آن حساسیت داشته باشند . علائم آلرژی کیوی ممکن است به اندازه خارش خفیف باشد ، اما می تواند شامل یک زبان تورم ، کهیر ، مشکل در بلع و حتی استفراغ نیز باشد.

برخی دیگر از آلرژی ها خطر ابتلا به حساسیت به کیوی از جمله آووکادو ، گندم ، تخم خشخاش ، فندق ، انجیر یا لاتکس را افزایش می دهند. اگر به هر یک از این موارد حساسیت دارید ، قبل از افزودن آن به رژیم غذایی روزانه خود ، با پزشک خود در مورد آزمایش آلرژی کیوی صحبت کنید.

در موارد نادر ، کیوی ممکن است شدت اختلالات خونریزی را نیز افزایش دهد . این می تواند لخته شدن خون را کند کرده یا خونریزی را افزایش دهد. بنابراین بهتر است در صورت بروز اختلال خونریزی مزمن یا از ابتلا به کیوی خودداری کنید ، یا قرار است در آینده نزدیک جراحی انجام شود.

نتیجه

کیوی میوه ای مقوی است که می توان آنرا کامل خورد و خواص بی نظیری دارد ، درون یک اسموتی مخلوط کرد و یا از طریق آبمیوه گیری آن را آب کرد.

دانه های آن مانند پوست فازی آن خوراکی است ، اما بیشتر مردم ترجیح می دهند کیوی را قبل از خوردن آن پوست کنند. 

بسیاری از مطالعات به مزایای سلامتی خوردن سه میوه کیوی در هر روز اشاره کرده اند ، اما این افزایش در تا ۲۱ هفته است! 

یک جایگزین خوب ، مصرف یک مکمل پودر شده از عصاره کیوی است. یک راهکار سالم دیگر برای بهبود تنوع در رژیم غذایی شما و در عین حال از مزایای کیوی استفاده می شود ، افزودن غذاهای دیگری است که از نظر لوتئین زیاد هستند ، مانند کلم بروکلی ، کلم ، هویج ، نخود فرنگی ، پرتقال ، هلو ، پسته و تخم مرغ

برچسب ها

زهرا پورنظم

پور‌ نظم هستم تحلیلگر و نویسنده. بیشتر اوقات‌ مشغول مطالعه هستم. عاشق عکاسی ، آشپزی و هنر های بانوان خوشحالم که در جمع بیتاپی ها هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن