اختصاصیسرگرمیمطالب جالب

همه چیز درباره آبمیوه پرتقال

حالت شب

یک لیوان آب پرتقال بسته بندی شده (پاکتی ) تقریباً سه برابر هسپریدین (یک فلاوانون) بیشتر از یک لیوان آب پرتقال تازه (طبیعی ) دارد.

در نتیجه ، حدود ۲٫۸ برابر بیشتر از متابولیت اصلی hesperetin ، هنگام مصرف پاکتی در مقایسه با هنگام مصرف طبیعی به پلاسما رسید.

Silveira JQ و همکاران. (2014) فارماکوکینتیک گلیکوزیدهای فلاوانون پس از مصرف دوزهای واحد آب پرتقال تازه فشرده در مقابل آب پرتقال فرآوری شده تجاری در انسانهای سالم برسی کردند.

آب میوه ها حاوی طیف وسیعی از مواد معدنی ، ویتامین ها و ترکیبات فعال زیستی مانند فیتوشیمیایی هستند که برای سلامتی مهم هستند. 

دستورالعمل های مربوط به یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، به طور معمول توصیه می کند مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای تأمین نیازهای ویتامین و مواد معدنی ما لازم باشد. 

با این حال ، در این مدل ، مصرف متوسط ​​۱۰۰٪ آب میوه می تواند سهم قابل توجهی در پتاسیم و برخی ریز مغذی های دیگر داشته باشد. 

ادعاهای ویتامین و مواد معدنی 

در مقررات اتحادیه اروپا ۱۹۲۴/۲۰۰۶ آمده است که ، برای استفاده از ادعای تغذیه ، ۱۰۰ گرم از مواد غذایی یا ۱۰۰ میلی لیتر نوشیدنی باید به ترتیب حداقل ۱۵٪ یا ۷٫۵٪ از مقدار مرجع مواد مغذی (NRV) را شامل شود . 

مطابق با این ، ۱۰۰٪ آب پرتقال ، گریپ فروت ، لیمو ، آناناس و گوجه فرنگی را می توان “منبع” ویتامین C اعلام کرد. 

آب پرتقال ، آناناس و گوجه فرنگی معیار پتاسیم را برآورده می کنند. در حالی که آب پرتقال طبیعی علاوه بر این معیار فولات را نیز برآورده می کند. 

مواد مغذی موجود در آب میوه مستقیماً از میوه فشرده شده به دست می آیند. 

هنگامی که مقادیر ریز مغذی ویتامین A ، فولات ، ویتامین C ، کلسیم ، منیزیم و پتاسیم در آب میوه ها با کل میوه هایی که از آنها مشتق شده بودند مقایسه شدند ، اختلاف معنی داری مشاهده نشد. 

در بعضی موارد ، سدیم ممکن است در ۱۰۰٪ آب میوه ها بیشتر باشد در حالی که ممکن است محتوای پتاسیم ، فسفر و منیزیم در مقایسه با عصاره میوه تازه مربوطه کمتر باشد.

فواید غذایی آب پرتقال طبیعی

جذب روده آهن غیرهم بو توسط برخی از ترکیبات موجود در مواد غذایی ، مانند فیتاتها یا ترکیبات پلی فنولیک مهار می شود و برعکس ، توسط دیگران مانند ویتامین C (اسید اسکوربیک) تقویت می شود. 

نقش ویتامین C از این نظر به قدری اهمیت دارد که سازمان جهانی بهداشت تأثیر خود را در دستیابی به فرآورده های قابل دسترس آهن در هنگام تهیه مقادیر مرجع رژیم غذایی در نظر گرفته است . 

بنابراین ، مصرف ۱۰۰٪ آب میوه به همراه غذاهایی که سرشار از آهن غیر خونی هستند می توانند به افزایش جذب این ماده معدنی کمک کنند. 

کاروتنوئیدهای طرفدار ویتامین (به عنوان مثال ß کاروتن) که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد ، حدود ۴۰٪ از ویتامین A را که روزانه در کشورهای غربی مصرف می شود نشان می دهد. 

مطالعه ای در مورد ۸،۸۶۱ فرد ، از جمله ۲۳۱۰ نفر که به طور مرتب آب می نوشند ، میزان مصرف ویتامین A روزانه ۱۴٪ بیشتر در بین نوشیدنی های معمول آب پرتقال را در مقایسه با غیر مصرف کنندگان نشان داد (۶۶۰μg معادل رتینول در روز در مقابل ۵۸۰μg معادل رتینول در روز)

پتاسیم و فشار خون

پتاسیم در مقادیر قابل توجهی در آب میوه های ۱۰۰٪ و همچنین سبزیجات ، غلات سبوس دار و حبوبات یافت می شود. متوسط ​​مصرف روزانه پتاسیم در اروپا ۲،۴۶۳ تا ۳،۹۹۱ میلی گرم در روز در بزرگسالان است .

 WHO میزان مصرف پتاسیم ۳۵۱۰ میلی گرم در روز ، بر اساس بررسی سیستماتیک ادبیات ، با هدف کنترل فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، به ویژه سکته مغزی را پیشنهاد می کند.

مصرف آب میوه ها در مقادیر متوسط ​​(حدود ۱۵۰-۲۰۰ میلی لیتر در روز) و به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل می تواند به مصرف کنندگان در رسیدن به میزان مصرف پتاسیم توصیه شده کمک کرده و از حفظ فشار خون طبیعی در جامعه عام حمایت کند . 

چگالی انرژی آب میوه 

این نگرانی مطرح شده است که آیا محتوای انرژی آب میوه ها (ناشی از قند میوه) می تواند کیفیت کلی رژیم غذایی را تغییر داده و به “رقیق شدن مواد مغذی” کمک کند. 

مطالعات نشان داده اند که با وجود چگالی انرژی آنها زیاد نیست ، اما مصرف آب میوه با رقیق ریز مغذی های اساسی مانند ویتامین A همراه نیست. 

در واقع کاملاً برعکس ، زیرا آنها می توانند در تأمین میزان توصیه شده از این مواد مغذی کمک کنند.

فیتوشیمیایی 

ترکیبات فیتوکامپ مانند کاروتنوئیدها ، به ویژه لوتئین ، β کاروتن و لیکوپن و پلی فنول ها و همچنین پلی فنول ها در بسیاری از آب میوه های ۱۰۰٪ وجود دارند. در مرکبات ، چون بیشتر ترکیبات فنولیک و کاروتنوئیدها در پوست یافت می شوند ، فشار دادن صنعتی امکان عبور مقدار بیشتری از فیتوکامپ ها را درون آب می دهد.

نتیجه:

به طور معمول ، دستورالعملهای رژیم غذایی ، ویتامین و مواد معدنی را ترجیحا از میوه و سبزیجات به عنوان بخشی از یک رژیم کلی متعادل توصیه می کنند. 100٪ آب میوه ها دارای خاصیت ریز مغذی خاصی هستند و مصرف آنها با احتمال پیروی بیشتر از دستورالعمل های رژیم غذایی ویتامین ها و مواد معدنی همراه است. 

نگرانی ها مبنی بر اینکه مقدار قند طبیعی ممکن است بر کیفیت رژیم یا میزان مصرف انرژی تأثیر منفی بگذارد ، بی اساس است. 100٪ آب میوه می تواند به عنوان “منبع” ریز مغذی های کلیدی شناخته شود ، و برخی از ترکیبات غذایی موجود در آب میوه از دسترس پذیری بیشتری نسبت به میوه های تازه که از آنها گرفته می شود ، برخوردار هستند.

5/5 (6 نظر)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن