زندگیموفقیت

نحوه برخورد با احساسات منفی و استرس

حالت شب

این یک مشکل شایع برای بسیاری از افراد است: دقیقاً چگونه قرار است با احساسات منفی روبرو شویم که هنگام استرس یا آسیب دیدگی به وجود می آیند؟ آیا باید عصبانیت و ناامیدی خود را از بین ببریم و وانمود کنیم که وجود ندارد ، بنابراین می توانیم از عواطف ناشی از این احساسات به حداقل برسانیم؟ یا آیا باید با گفتن یا انجام کار اشتباه ، خطر را بدتر کنیم؟ همانطور که معلوم است ، “پر کردن احساسات” قطعاً سالم ترین گزینه نیست و تکنیک های ساده ای وجود دارد که هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

اگر تعجب کرده اید که با این احساسات چه کاری باید انجام دهید ، با این حال ، شما در مقابله با احساسات منفی تنها نیستید. بسیاری از افراد در مورد استرس و مقابله با همان سؤال یکسان هستند . 

وقتی احساسات منفی مانند صدمه دیده ، ناامیدی یا عصبانیت را برطرف می کنند ، می دانند که نباید وانمود کنند که هیچ چیز احساس نمی کنند ، بلکه نمی خواهند روی احساسات منفی قدم بگذارند و نشخوار کنند. 

اما در حالی که بیشتر ما شنیده ایم که اینها راهکارهای سالم برای کاهش استرس نیستند ، چه گزینه های دیگری وجود دارد؟

انتخاب برای مقابله با احساسات منفی

نادیده گرفتن احساسات (مانند “پر کردن خشم خود”) سالم ترین روش برای مقابله با آنها نیست. به طور کلی ، این باعث نمی شود آنها از بین بروند بلکه می تواند باعث شود آنها به طرق مختلف بروز پیدا کنند ، زیرا احساسات شما به عنوان سیگنالهایی به شما می گویند که آنچه شما در زندگی خود انجام می دهید کار نمی کند.

احساس عصبانیت یا ناامیدی می تواند علامتی برای تغییر چیزی باشد. 

اگر موقعیت ها یا الگوهای فکری که باعث ایجاد این احساسات ناخوشایند می شوند را تغییر ندهید ، همچنان توسط آنها تحریک می شوید.

همچنین ، در حالی که شما با احساساتی که احساس می کنید سر و کار ندارید ، می توانند باعث سلامت جسمی و عاطفی شما شوند.

نشخوارکنندگان یا تمایل به سکونت بر روی عصبانیت ، نارضایتی و سایر احساسات ناراحت کننده ،عواقب سلامتی نیز به همراه دارد ، بنابراین مهم است که به احساسات خود گوش فرا دهید و سپس قدم هایی بردارید تا آنها را رها کنید.

احساسات خود را درک کنید

به درون نگاه کنید و سعی کنید موقعیت هایی را ایجاد کنید که استرس و احساسات منفی را در زندگی شما ایجاد می کنند.

  • احساسات منفی می تواند ناشی از یک رویداد تحریک آمیز باشد: برای مثال ، یک بار کار بیش از حد.
  • احساسات منفی نیز نتیجه افکار ما در مورد یک رویداد است. نحوه تفسیر آنچه اتفاق افتاده است می تواند باعث تغییر در چگونگی تجربه ی این رویداد و اینکه آیا باعث استرس می شود ، کند.

کار اصلی احساسات شما این است که شما را به دیدن مشکل برسانید ، بنابراین می توانید تغییرات لازم را ایجاد کنید.

آنچه می توانید تغییر دهید

آنچه را که از اولین توصیه من آموخته اید ، استفاده کنید و آن را عملی کنید. محرکهای استرس خود را کم کنید و احساس می کنید که احساسات منفی کمتری دارند.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش استرس شغلی . 
  • یادگیری شیوه های برقراری ارتباط ادعا (بنابراین شما احساس لزوما توسط مردم نمی کنید).
  • تغییر الگوهای تفکر منفی از طریق فرایندی که به عنوان تغییر ساختار شناختی شناخته می شود .

یک خروجی پیدا کنید

ایجاد تغییر در زندگی شما می تواند احساسات منفی را کاهش دهد ، اما این امر باعث می شود استرس شما به طور کامل از بین نرود. از آنجا که در زندگی خود تغییراتی ایجاد می کنید تا ناامیدی کمتری به وجود آورید ، برای مقابله با این احساسات نیز باید مراکز بهداشتی پیدا کنید.

  • ورزش منظم می تواند یک بالابر عاطفی و همچنین خروجی برای احساسات منفی باشد.
  • مدیتیشن می تواند به شما در یافتن “فضای” درونی برای کار کردن کمک کند ، بنابراین احساسات شما احساس غرق نمی کنند.
  • یافتن فرصت هایی برای تفریح ​​و خنده بیشتر در زندگی شما نیز می تواند دیدگاه شما را تغییر داده و استرس را تسکین دهد.

تعداد کمی از این فروشگاه ها را پیدا کنید ، و هنگامی که احساسات منفی بوجود می آیند ، احساس کمبود بیشتری می کنید.

همچنین می خواهید گزینه های سالم برای کاهش استرس مداوم را تمرین کنید. آنها را امتحان کنید و احساس استرس کمتری خواهید کرد.

5/5 (4 نظر)
برچسب ها

زهرا پورنظم

پور‌ نظم هستم تحلیلگر و نویسنده. بیشتر اوقات‌ مشغول مطالعه هستم. عاشق عکاسی ، آشپزی و هنر های بانوان خوشحالم که در جمع بیتاپی ها هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن