پزشکی و سلامتزندگی

چرا ویتامین D برای سالم ماندن پوست مهم است؟

حالت شب

نشستن در زیر نور آفتاب خوب است یا زیر سایه ؟ این همان سؤالی است که ما از خودمان می پرسیم که وقتی بین محافظت از پوست خود در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش یا گرفتن مقدار روزانه ویتامین D توصیه می شود کدام برای زیبایی و پوست بهتر است.

با تمام روش های دیگر موجود ، مانند رژیم ، مکمل های خوراکی یا مواد موضعی ، نور خورشید چقدر لازم است؟

برای اینکه هر چیزی راجع به مصرف و مصرف ویتامین D ، از جمله فواید آن و همچنین اثرات احتمالی کمبود آن بر روی پوست می توان بدانیم ، به هیئت مدیره مراجعه کردیم که متخصصان پوست ، جنیفر هرمان ، دکتر ، نیکیل دینگرا ، دکتر ، جوشوا زایچنر ، دکتر ، جرویز گرستنر ، دکتر و استی ویلیامز ، راهنمایی های لازم را بیان میکنند.

همچنین میتوانید در این بخش با مواد غذایی که به شما کمک میکنند پوست روشن و جذاب داشته باشید! + معرفی بیشتر آشنا شوید.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی و یکی از مهمترین ویتامین ها برای عملکرد بیولوژیکی است. پوست ما یک مخزن طبیعی مهم برای تولید آن است که با تابش اشعه ماوراء بنفش آفتاب به سنتز تبدیل می شود. 

دینگرا آن را تجزیه می کند: روده ما (از طریق رژیم غذایی) و پوست (از طریق نور خورشید) دو منبع اصلی ویتامین D هستند که به دو صورت ساخته شده اند – ویتامین D3 در پوست و D2 و D3 در روده بیشتر توسط کلیه های ما اصلاح شده است. 

نیازی به گفتن نیست ، قرار گرفتن در معرض ناکافی نور خورشید و رژیم نامناسب دو دلیل مهم کمبود ویتامین D هستند .

هیرمن می گوید: “توانایی شخصی در ساخت ویتامین D به نوع پوست (رنگ) ، جنس ، شاخص توده بدنی ، فعالیت بدنی ، مصرف الکل و پلی مورفیسم گیرنده ویتامین D نیز بستگی دارد. 

مشکل است که بگوییم هر فرد به چه مقدار ویتامین D احتیاج دارد ، زیرا با توجه به آب و هوا ، زمان سال ، رنگ پوست و رژیم غذایی متفاوت است ، اما طبق گفته موسسه ملی بهداشت ، متوسط ​​(کمبود) بزرگسالان باید برای ۶۰۰ واحد بین المللی هدف داشته باشد.

به غذاهای غنی شده مانند شیر و همچنین تخم مرغ و قارچ به عنوان منابع غذایی عالی ویتامین D نگاه کنید .

ویتامین D چیست؟
ویتامین D چیست؟

نقش ویتامین D برای سلامتی پوست

اما آیا یک کمبود ویتامین D در واقع می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد؟ همانطور که معلوم است ، از آنجا که کمبود ویتامین D با عملکرد ایمنی ضعیف ، افزایش التهاب و کاهش حساسیت به انسولین همراه است.

هرمان گفت: کمبود می تواند کاملاً اثر منفی بر روی پوست بگذارد. وی توضیح می دهد: عملکرد ایمنی ضعیف پوست باعث افزایش خشکی پوست و احتمال عفونت می شود. 

“افزایش التهاب می تواند شرایط التهابی مانند آکنه ، اگزما و روزاسه را بدتر کند . در حالی که ما به طور معمول کاهش حساسیت به انسولین را به دیابت مرتبط می دانیم (در صورت شدید بودن) ، اختلال در تنظیم این مسیر می تواند به وخیم تر شدن آکنه و همچنین کلاژن گلیکوزیله شده منجر شود.

این باعث می شود کلاژن سفت شود و سن پیش از موعد پیر نشان دهد

ویتامین D به صورت مکمل خوراکی برای کسانی که کمبود دارند خوب است ، از اشکال موضعی در نسخه برای درمان شرایط التهابی استفاده می شود و حتی در برخی محصولات زیبایی OTC مانند کرم ها و مرطوب کننده ها نیز یافت می شود (اگرچه ویلیامز می گوید مطالعاتی در مورد فواید ویتامین D موضعی برای سلامت طبیعی پوست کمبود).

فواید و خواص ویتامین D برای پوست

دینگرا می گوید عملکرد اصلی ویتامین D حفظ تعادل کلسیم در بدن ما است ، اما عملکردی فراتر از این نیز دارد یکی از فواید این است که مثلاً نقشی که در سلامت پوست دارد.

همانطور که زیچنر اظهار داشت: “به طور کلی ، سلامتی پوست وقتی بدن شما ویتامین D باشد بهتر می شود.” در زیر اصلی ترین راهکارهای ویتامین D برای پوست مفید است.

  • التهاب را کاهش می دهد: “مهمترین کاربرد عملی ویتامین D در پوست به عنوان یک ضد التهاب خفیف تا متوسط ​​است که از نظر بالینی به عنوان یک کرم در درمان شرایطی مانند پسوریازیس ، اگزما و ویتیلیگو استفاده می شود.” . “ویتامین D با التهاب زیاد روبرو می شود و علائم را برای مبتلایان به این شرایط کاهش می دهد.”
  • محافظت از پوست: دینگرا می افزاید : ویتامین D به عنوان یک استروئید عمل می کند ، و در هسته سلول برای تحریک تکثیر ، تنظیم عملکرد و تثبیت ژن ها کار می کند. دینگرا می گوید: “یک مطالعه نشان می دهد که این ماده دارای اثر محافظتی بر روی پوست است و به طور بالقوه باعث جلوگیری از سرطان های پوستی می شود.”
  • کاهش آسیب های زیست محیطی: هرمان و گرستنر می گویند به عنوان یک آنتی اکسیدان ، ویتامین D موضعی همچنین می تواند باعث آسیب رساندن به اکسیدان های محیطی شود که باعث پیری زودرس می شوند.
  • گردش مالی سلول را عادی می کند: زیچنر می گوید ، آنالوگ های ویتامین D نشان داده شده است که گردش خون سلولی را عادی می کنند و از ساخت سلول های مرده در سطح پوست که منجر به پلاک پسوریازیس می شود ، جلوگیری می کنند.

اثرات جانبی ویتامین D

زایچنر می گوید ویتامین D موضعی معمولاً برای استفاده روزانه بی خطر است ، مانند هر محصولات پوستی دیگر

دینگرا می گوید بسته به نحوه تولید آن می تواند باعث سوزش شود . 

هرمان هشدار می دهد که بسیاری از این محصولات دارای روغن هستند که می توانند در پوست های بدون آکنه خیلی سنگین باشند و باعث گرفتگی منافذ شوند .

هنگامی ویتامین دی به صورت خوراکی مصرف می شود ، مصرف مقدار زیادی ویتامین D به میزان قابل توجهی مشکل است ، اما ویتامین محلول در چربی می تواند باعث ایجاد کلسیم اضافی همراه با حالت تهوع ، استفراغ ، تغییرات ذهنی ، افزایش ادرار و نارسایی کلیه شود. 

“این فقط در تنظیم مکمل های شدید است که فقط باید با یک متخصص پزشکی واجد شرایط انجام شود.” به طور کلی ، گرستنر توصیه می کند روزانه از ۴۰۰۰ IU تجاوز نکند بلکه همیشه با پزشک خود مشورت کنید و قبل از افزودن آنها به رژیم خود ، درباره مکمل ها یا ویتامین ها صحبت کنید.

نحوه استفاده

هنگام مصرف مکمل ویتامین D ، توصیه می کند این کار را به همراه وعده غذایی چرب ( چربی های سالم ، یعنی) برای بهترین جذب انجام دهید.

اگر از نسخه ویتامین D موضعی استفاده می کنید ، دستورالعمل برنامه را از پزشک خود بپرسید. 

اگر تصمیم دارید که از ویتامین D موضعی برای ضد پیری استفاده کنید ، هرمان می گوید ترکیب آن با سایر ویتامین های آنتی اکسیدانی ، فاکتورهای رشد یا رتینوئیدها می تواند یک محصول “فوق العاده” را ایجاد کند و در چندین مسیر در ضد پیری کار کند. 

ویتامین D را می توان در برخی محصولات زیبایی OTC نیز یافت که خارج از کاربردهای بالینی خود در مبارزه با بیماریهای التهابی پوستی ، شواهد به اندازه کافی ملموس نیستند که به شدت توصیه می کنند همه یک محصول مبتنی بر ویتامین D را در خط مراقبت از پوست خود برای سلامت طبیعی پوست اجرا کنند.

در مورد ویتامین D تحریک شده در برابر آفتاب ، ضد آفتاب بسیار مهم است و همچنین قرار گرفتن در معرض بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز را محدود است و میزان مراقبت از پوستی را که در معرض آن قرار می دهید به حداقل می رساند.

همه روش ها (ویتامین D ، تزریقی ، خوراکی ، موضعی و ضد آفتاب) برای سلامتی پوست موثر است اما کمبود واقعی با استفاده از مکمل های تزریقی یا خوراکی راحت تر درمان می شود.

حرف آخر

در آخر بیایید به روش جنجالی قرار گرفتن در معرض آفتاب بپردازیم. آیا در عین حال که خود را از سرطان پوست محافظت می کنید ، می توانید به اندازه کافی ویتامین D از خورشید دریافت کنید ؟ 

بدن ما به طور طبیعی ویتامین D را در پاسخ به قرار گرفتن در معرض آفتاب می سازد. با این حال ، مقدار مورد نیاز برای تولید ویتامین D کافی است.

“در واقع ، قرار گرفتن در معرض تابش خورشید ، حتی وقتی شما ضد آفتاب میزنید ، کافی است.”

” این یک اسطوره کامل است که برای افزایش سطح ویتامین D باید به آفتاب بزنید.” 

برچسب ها

مهدی محمدپور

مهدی محمدپور هستم مدیر و تحلیلگر بخش رسانه بیتاپ , 9سال به صورت تخصصی در زمینه وب فعالیت دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن